אלוף במיל' גדי שמני: "ישראל מחזקת את החמאס"

    אסתי פלד No Comments on אלוף במיל' גדי שמני: "ישראל מחזקת את החמאס"

    אלוף במיל' גדי שמני בראיון למהדורה המרכזית מתייחס לפעילות צה"ל ברשות הפלסטינית, טוען כי המצב היום שונה מחומת מגן, ומדבר על אתגרים בג'נין והמדיניות הישראלית

    צילום: Miriam Alster/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפעילות בג'נין: אלוף במיל' גדי שמני אומר הערב (שני) בריאיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית, כי "אין מה להשוות את המצב היום לזה שהיה לפני חומת מגן. לפני המבצע אז הייתה תקופה ארוכה שלמעשה לא נכנסנו לערים הפלסטיניות. ברגע שיצאו הרבה מאוד מחבלים התקבלה החלטה לצאת לחומת מגן. היום צה"ל פועל בכל מקום מתי ואיך שהוא רוצה. השיטה היא תמיד לפעול בכוחות קטנים ולא מסורבלים. 

    לדבריו: "ג'נין מקום בעייתי מאז ומתמיד. נכנסו לשם תאים של ג'יהאד איסלאמי וחיזבאללה".

    הוא מתח ביקורת על הממשלה: "המדיניות הישראלית למעשה היא החלשה של הרשות הפלסטינית. הלכה למעשה ישראל מחזקת את החמאס. כשיש כוח פלסטיני מספיק חזק הוא יודע לעשות סדר. לא אפשרנו לרשות להתחזק כדי שתוכל לפעול בג'נין. היה לפני כמה שנים פיילוט גנין והפלסטינים פעלו שם ביעילות אבל ישראל שינתה את המדיניות. כיום הרש"פ כל כך לא יעילה שם שצהל נאלץ לפעול שם כל העת".

    עוד אמר שמני: "צה"ל צריך להיערך לתרחישים פי כמה מסובכים ממה שהיה היום".

    על הקריאות לחומת מגן 2: "כל אלה שמדברים על חומת מגן 2 לא מבינים איך נלחמים בטרור. גם אם תפזר כמה חטיבות שיעברו מבית לבית לא תמצא הרבה נשקים וזה רק יגרום להרבה מאוד חיכוך. הדרך היא לפגוע בטרוריסטים ולהמשיך לעשות הכל כדי לבדל בינם לבין האוכלוסייה".



    0 תגובות